U Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb održana je konferencija za novinare o početku radova na izgradnji novog putničkog terminala. Viadukt kao domaća građevinska tvrtka počeo je već pripremne radove. Investicija u dizajn i gradnju iznosi 243 milijuna eura od ukupnih 331 milijun eura za cijeli projekt. Ostalih 88 milijuna eura odnosi se na održavanje zračne luke za 30 godina izdane koncesije. U sljedećih 36 mjeseci na izgradnji novog putničkog terminala radit će 30 hrvatskih tvrtki s više od tisuću radnika. Pripremni radovi bit će gotovi do proljeća kad počinje gradnja glavne zgrade koja će imati osam mostova za zrakoplove i moći će primiti 5 milijuna putnika na godinu. Novi terminal trebao bi se otvoriti do pred Božić 2016., istaknuo je direktor regije južna i središnja Europa francuske tvrtke-članice konzorcija za tu gradnju Bouygues Batiment International (BBI) Victor Stefanescu.
U Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb održana je konferencija za novinare o početku radova na izgradnji novog putničkog terminala. Viadukt kao domaća građevinska tvrtka počeo je već pripremne radove.
Investicija u dizajn i gradnju iznosi 243 milijuna eura od ukupnih 331 milijun eura za cijeli projekt. Ostalih 88 milijuna eura odnosi se na održavanje zračne luke za 30 godina izdane koncesije.
U sljedećih 36 mjeseci na izgradnji novog putničkog terminala radit će 30 hrvatskih tvrtki s više od tisuću radnika. Pripremni radovi bit će gotovi do proljeća kad počinje gradnja glavne zgrade koja će imati osam mostova za zrakoplove i moći će primiti 5 milijuna putnika na godinu. Novi terminal trebao bi se otvoriti do pred Božić 2016., istaknuo je direktor regije južna i središnja Europa francuske tvrtke-članice konzorcija za tu gradnju Bouygues Batiment International (BBI) Victor Stefanescu.
Naglasio je i da će za sve što mogu naći u Hrvatskoj angažirati hrvatske tvrtke, njih 30-ak, za što su natječaji već krenuli, te ukupno oko tisuću radnika, a glavnim je izazovom u svemu označio realizirati projekt na vrijeme. Kazao je i da unatoč zahtjevnosti projekta, koji će biti 'top' po standardima gradnje, modernizacije i drugog vjeruje da će to i uspjeti, kao i realizirati valoviti krov na novom terminalu za kojeg građevinski stručnjaci kažu da je jako teško izvediv, a u čemu primjerice voditelj projekta/gradnje Robert Popielarski iz BBI-ja ima iskustva na sličnom krovu u Budimpešti.
Iako je prvobitno u nagrađenom i odabranom arhitektonskom rješenju za novi terminal akademika Velimira Neidhardta i Branka Kincla, koji su i danas bili na konferenciji za medije, bilo predviđeno 11 do 12 tzv. aviomostova ('boxovi' u kojima su zrakoplovi pri polijetanju i slijetanju), sada će ih biti osam, od čega šest za međunarodni, a dva za domaći promet, što je Stefanescu objasnio dovoljnim za prihvat oko 3,5 milijuna putnika koliko bi ih trebalo biti 2016. kada završi ta prva faza gradnje. U kasnijim fazama to se može i proširiti i tada se računa na 5 milijuna putnika, potvrdio je direktor tvrtke koncesionara MZLZ Gonzalve de Courdoue istaknuvši da se već iduće godine očekuje porast broja putnika za oko 8 posto.
Za Joška Mikulića, direktora Viadukta, tvrtke-članice i dioničara konzorcija koja će i izvoditi najveći dio građevinskih radova, najveći izazov u toj gradnji je kanalizacijski i sustav odvodnje svih voda s cijele zračne luke, posebno piste, kojeg će raditi po svim standardima EU-a i u suradnji s Hrvatskim vodama, a za čije će potrebe u zemlju na pet do šest metara dubine postaviti 40 kilometara cjevovoda. Općenito cijeli posao Viaduktu će u iduće tri godine omogućiti punu zaposlenost njegovih radnika, dodao je Mikulić.